Surfers paradise, NYE in Brisbane and Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Pien - WaarBenJij.nu Surfers paradise, NYE in Brisbane and Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Pien - WaarBenJij.nu

Surfers paradise, NYE in Brisbane and Noosa

Blijf op de hoogte en volg Pien

04 Januari 2014 | Australië, Noosa Heads

Op tweede kerstdag ging ik naar Surfers paradise. Heet er serieus een plaats in oz surfers paradise? Jawel, het is serieus een strandplaats aan de goldcoast. De naam doet alleen meer sfeer verwachten dan dat er werkelijk was. Surfers paradise bestaat uit een strand, torenhoge hotels, veel beton en pretparken. Het enige dat eer doet aan de naam zijn de golven. Want die zijn wel echt perfect. Maar verder vond ik het drie keer niks. M'n hostel lag bovendien niet bepaald in het centrum. En waar in Byron drie centimeter op de kaart vijf minuten lopen was, duurde die drie centimeter hier 35 minuten. Ik had met Judith en Yentl afgesproken om ergens uit te gaan in Surfers. Wifi is alleen iets waar je compleet afhankelijk van kan zijn als backpacker voor contact, maar ook iets waarin de ozzies nog niet zo goed zijn. Met andere woorden, ik liep ze mis. En heb die avond dus gechilld bij de yha filmavond. Volgende dag nog even over het strand gelopen, en snel de bus naar Brisbane genomen. Aangekomen in Brisbane kwam ik in een super goede yha. Dakterras, zwembad op het dak, perfect uitzicht over de stad en superveel georganiseerde activiteiten.
Volgende dag schreef ik me dus in voor de stadstour. Die viel helaas een beetje tegen, de Taiwanese tourguide sprak ontzettend brak engels en dropte ons op een markt waarna we de weg zelf terug mochten uitvogelen. For so far de hoge verwachtingen van de yha activiteiten. Gelukkig ben ik ondertussen best wel goed geworden in de weg vinden, dagelijkse kost. Weer terug in de yha besloot ik m'n eigen tour te doen. Heel de southbank gezien, nepaleze tuin, city rainforest, brisbane wheel, state library, lagoon en daarna de gratis ferry genomen de hele rivier af. 's Avonds gegeten met Judith en Yentl en daarna naar de bios gegaan. Blind een film uitgekozen, de zaal ingerend waar de film al begonnen was en neergeploft. Bleek een franstalige film te zijn van de makers van intouchables. Alleen al door het frans vond ik het geweldig, maar goed ik ben natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld met alles dat frans is.
Volgende dag gaan zwemmen in de lagoon met Judith en Yentl, dat is het stadszwembad/strand. Zwemmen in de rivier is namelijk geweldig als je altijd al met bullsharks wilde zwemmen, maar voor een ieder die graag z'n armen en benen houdt en van frisser water houdt is er dus de lagoon. Niet dat het water daar zo fris was aangezien het 35 graden was en heel Brisbane in het water z'n zonnebrand aan het losweken was. Toen we lekker lagen te zonnen kwam er ineens een bedreigende zwarte wolk in de strakblauwe lucht. Spullen ingepakt en terug naar het hostel. Want die wolk bracht een van de heftigste stormen met zich mee die ik ooit heb gezien. Hele lucht pikzwart en regendruppels zo groot als bekers water. Ik zou die avond naar de moonlight cinema gaan, maar vanwege het weer bleef ik toch maar liever binnen.
Volgende dag vroeg op naar het lone pine koala sanctuary, grootste ter wereld. Al vlak bij de ingang liep er een dikke hagedis over m'n voeten, vanwege de lange staart dacht ik dat het een slang was. Ik voelde me dus niet bepaald op m'n gemak met slangenangst. Gelukkig maakte het koala knuffelen veel goed. Wat een lieve, schattige maar vooral zachte beesten. Ze klampen zich echt vast aan je. Daarna kangaroo's gaan aaien, babbeltje gemaakt met pratende papegaaien en perry van phineas and ferb in het echt gezien. Daarna terug de stad in om een outfit te scoren voor oud en nieuw. Omdat kerst niet heel spectaculair was wilden we goed uitpakken met oud en nieuw. Oranje cocktailjurkje en hakken gekocht. Even ontsnapt uit het backpackers outfit. 's Avonds samen gegeten met Judith en Yentl in hun hostel, wat nog wel een pittige wandeling bleek te zijn vanaf de yha.
Op oudjaarsdag, wat geen naam heeft hier, beetje rustig aangedaan. Totdat ik 's middags plots gebeld werd dat als we nog in een restaurant wilden eten we er rond 5h moesten zijn. Dus snel omkleden, opmaken en de trein naar de andere kant van het CBD gepakt. We voelden ons eerst wel een beetje overdressed in het restaurant/bar waar we zaten. Maar hoe later, hoe beter iedereen zich kleedde. En hoe beter ons plekje werd. Aan de rivier, uitzicht op het CBD, de brug en southbank. Was behoorlijk lang tafelen, maar de cocktails, het subtropische sfeertje, de verlichting en vooral de gezelligheid maakten dat het geen probleem was. Om 12h getoast en knalde het vuurwerk van Brisbane. Na nog een glas champagne op naar de clubs waar ons een soort cultuur shock stond te wachten. Mensen die om 1h al afgevoerd werden met ambulances, niet echt iets waar we ons thuis in voelden. Het was alweer volledig licht toen de taxi me bij de yha afzette. Ik vond het echt de meest bijzondere oud en nieuw ooit. En was ook echt heel gelukkig dat ik het kon vieren met twee leuke meiden waarmee ik ook kerst al had gevierd.
Nieuwjaarsdag was alleen een minder groot succes. Na enkele uurtjes slaap ging m'n wekker af en moest ik al m'n spullen weer in de backpack proppen om om 10h uit te checken. En een paar uur later de bus naar Noosa. Ietwat vermoeid kwam ik aan in Noosa en bij m'n nieuwe hostel, the halse lodge. Prachtig victoriaans houten huis dat op de erfgoedlijst stond. Eigenlijk ontmoette ik direct een groep ontzettend aardige meiden van m'n tweede nationaliteit, Zwitsers. Ben met hen het dorp ingegaan waar in alle bomen heel schattig lampionnen en lichtjes hingen.
De dag daarna met hen naar sunrise beach gegaan. Een van hen had 3 maanden in Noosa gewoond, en dit was haar favoriete strand. 's Middags naar de plek waar de rivier uitmondt in de oceaan, wat een mooi gekleurd zandeffect geeft. Daarna nog naar the main beach. Terug in het hostel bleek m'n eerst verbranding door de zon een feit. 's Avonds ontzettend hard gelachen met de Zwitsers en de twee nieuwe kamergenoten.
De volgende dag naar Noosa national park. Dat bestaat uit de mooiste stranden, helder blauw water en een regenwoud. Ontzettend veel verborgen surfspots met perfecte golven. De surfers die we daar zagen waren dan ook ontzettend goed. Ik vind het moeilijk te omschrijven hoe mooi dit national park wel niet was. Het leek wel een paradijs. En hoe verder we liepen, hoe mooier en bijzonderder alles werd. Rotswanden waar de golven tegenaan sloegen. 's Avonds nog uitgeweest met m'n kamergenootjes. Was super gezellig. In zo'n backpackersbar is het altijd net alsof iedereen elkaars vriend is. Iedereen danst en praat met iedereen, het maakt allemaal niet uit. En je hebt gegarandeerd goede verhalen, want iedereen maakt zoveel mee. Helemaal nu de kerst en oud en nieuw spanning eraf is, geniet ik echt optimaal. Ik heb een beetje door hoe dat wisselen van hostel en alles zelf regelen in z'n werk gaat. Het is ongelofelijk warm, maar ook ongelofelijk prachtig. Life treats me well.

  • 04 Januari 2014 - 18:45

    Geertjan Jellema:

    Pien, je gaat nu de WiFi loze zone in. Voordat je verdwijnt van de radar; die credit care kan je activeren door het nummer op de achterkant te bellen. MasterCard is namelijk de tent en niet de snes. Bank. Zeiden ze vanmorgen in soest
    Stuur je Rudie een ansicht af en toe ??? Die belde me donderdagochtend op werk.
    Hij zal het wel leuk vinden van je ten horen.
    Ik mail je morgen weer een week mail.
    Pap


  • 04 Januari 2014 - 21:37

    Marja:

    Ha die Pien,
    Lekker bezig! Zo te lezen vermaak je je prima en geniet je van veel dingen. Leuk!
    Groet van de buren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Australian adventure

Au-pair en backpacken

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2014

I'm coming home

01 Juli 2014

Last days in Perth

14 Juni 2014

Meanwhile in Perth

05 Juni 2014

Down South 2.0

11 Mei 2014

Rainy days in Perth
Pien

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 19231

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Juli 2014

Australian adventure

31 Augustus 2013 - 02 November 2013

Rêve de Genève

Landen bezocht: