Bonjour Genève! - Reisverslag uit Nyon, Zwitserland van Pien - WaarBenJij.nu Bonjour Genève! - Reisverslag uit Nyon, Zwitserland van Pien - WaarBenJij.nu

Bonjour Genève!

Blijf op de hoogte en volg Pien

01 September 2013 | Zwitserland, Nyon

Zaterdagochtend vloog ik om 7u naar Genève. Wat betekende dat ik om 4u m'n bed uit mocht. Gelukkig had ik nog een vertrekcomité: Michelle en Marjolein. Stipt 4u stonden ze klaar voor m'n deur stond om me uit te zwaaien, super lief! Na lang wachten op Schiphol en de laatstee cadeau's voor Rüdie en familie gekocht te hebben, vertrook het vliegtuig eindelijk naar Genève. Omdat het niet zo ver vliegen is, waren we ook veel te vroeg in Genève zelf. Gelukkig was Rüdie er al wel. Eenmaal 'thuis' was iedereen net z'n bed uitgerold. Ik heb ook direct de vriendin van Julien ontmoet: Lin. Super aardig meisje waar ik denk ik nog wel een paar keer mee zal optrekken, ze had al wat plannen bedacht in ieder geval. Vervolgens heb ik m'n kamer een beetje ingericht, en zijn we naar Nyon gegaan om nog wat dingen te regelen. Nieuwe simkaart, aangezien de tarieven hier absurd zijn. En een trein abonnement. 's Middags zijn we gaan zeilen met Rüdie's boot: 'J'aime'. Voor de kenners onder ons, het is een J80. Helaas stond er bft 0, wat betekende dat we op de motor naar de andere kant van het meer zijn gevaren. Het is wel een heel mooi meer, aan de overkant zie je de Mont Blanc en het water is super helder blauw. Wat wel het nadeel is van lac du Léman dat er door de omringende bergen eigenlijk nooit echt goede wind staat. Met bft 3 springt men hier massaal een gat in de lucht, en wordt er een sprintje naar de boot getrokken. Het verbaasde mij daarom dat er wel bizar grote en dure boten in de havens liggen.
's Avonds heb ik hier super lekker gegeten. Alles wordt vers gemaakt en met veel kruiden en extra dingetjes. Elke maaltijd eet ik wel iets nieuws. Vanavond zat er in een van de schaaltjes een soort ragout met champignons. Nou ben ik nooit van de champignons, maar het leek me ook zo onbeleefd het af te wijzen als ze er zoveel moeite in hadden gestoken. Tot mijn verbazing smaakte het oprecht goed, ik leer hier nog eens wat!
Vandaag hebben we door Genève gereden en hebben we een beetje de leukste dingen opgezocht. Genoeg ideeën opgedaan voor loze middagjes. 's Middags weer gezeild, er stond zowaar bft 2. En dan wilt de J'aime wel! 7 knopen, en ik kon bijna staan op de zijkant van de kuip! Ben beniewd hoe dat gaat als het een beetje steviger waait.
Morgen voor het eerst naar school. Moet er wat eerder zijn omdat ik nog schoolboeken en alles moet halen. Marie treint met me mee, zij werkt bij een privébank in Genève. Ik hoop dat ik dan op die school mijn Frans een beetje snel kan verbeteren, want het valt me nog best zwaar nu om een normaal gesprek te hebben. Ze praten vrij snel, en natuurlijk met een accent wat vrij lastig is te verstaan. Verder kan ik natuurlijk prima een brood en een ijsje in het Frans bestellen, maar houdt maar eens een goed gesprek over je vakantie in het Frans. En dan heb ik het nog niet over de zeiltermen gehad die in de verste verte niet op het Nederlands lijken. Natuurlijk spreekt Rüdie wel Duits, meneer werkt tenslotte in Zürich. Marie spreekt zeer mager Duits, en Julien kan nog net 'Jawohl' zeggen. Met andere woorden alles in het Frans, en dat is soms best vermoeiend. Hoop dat ik snel vorderingen maak.

  • 30 September 2013 - 18:31

    Rosalie:

    Hoi pien leuk dat je in genevé bent, ik heb je verhalen gelezen leuk hoor groetjes rosalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Nyon

Pien

Actief sinds 29 Juli 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 19243

Voorgaande reizen:

09 December 2013 - 17 Juli 2014

Australian adventure

31 Augustus 2013 - 02 November 2013

Rêve de Genève

Landen bezocht: